Jul 8, 2011

Freaky Friday

Kamusta ang buhay? Hehe, if u ask me..i'm just fine..tq :)

Bah, mau cerita sikit ni, tadi pagi waktu jalan mau pigi kerja saya dengan cool n selambanya telah membuatkan ramai kereta lain jem..haha..Mau tau kenapa? Apa yang telah saya buat?

Ok gini ceritanya, mula-mula saya jalan la dari rumah mcm biasa..and then sampai la di tol LDP menuju ke Federal Highway. FYI, saya ni guna 'touch n go', so saya pun pergi la ke lorong 'Touch n go & Tunai'..bulih buat dua payment, guna 'touch n go' atau cash. Sampai seja di tol tu, penjaga tol tu buat la hand gesture "hitch hiking" tu suru pigi depan untuk bayar tol sebab di depan pun ada kaunter tol.

 begini la kunun2 tangan dia

Saya pun maju la ke depan, but i totally forgot yang saya ni guna 'touch n go', depan tu hanya untuk bayar tunai seja. Alamak, macam mana ni? Suda telebih 2 meter suda ni kereta dari kaunter sebelum ni. Hehe, so dengan muka yang selamba saya pun masuk la gear reverse (walaupun kereta belakang bebaris suda ni hon-hon)..Hahaha..Paduli la kamu sana.

 banyak suda ni kereta b'susun

Jadi saya pun slow-slow la gostan dan sampai ngam2 ja ngan panel untuk "touch n go". Saya pun buka la tingkap dgn muka cool and tidak bersalah..:p
Tiba2, ntah macam mana pulak bulih2 ni card terjatuh.."Oh! Shit!"..Mati la ni, suda la jem belakang ni..macam mana pula bulih jatuh kad ni " Ahh..Demmit!"
Waktu tu, sempat juga la saya jeling tengok muka penjaga tol tu, dia pun buat muka blur ja ni..muka no feel, mesti dalam ati dia bilang "apa jugak yang budak ni buat ni.."..huh...

 lebih kurang gini la muka blur dia tu

Mebi saya ni memang born reckless bha kan..so to make it up for it, i need to be extra careful..yes, that's it! that's exactly who i am..Hahaha..
Kalau urang yang btul2 kenal saya mesti durang bilang saya ni jenis yang teliti, sangat detail, perfectionist, tapi sebenarnya saya bukan la jenis yang macam gitu. Saya ni sangat la careless, reckless dan pelupa..ataupun dalam b.m cemerkap (butul ka ni ah).

young kunun..perasan..haha

hemm, wokey la..cukup la sampai sini seja saya merepek. Last but not least (ceh, macam ayat dulu2 la baini kan)..Have a nice great wiken!! See ya guys! :D

7 comments:

aemynadira said...

Ahaha..alamak, jatuh la pula..klu sy mesti panik gila sudah tu..apalagi d highway..aduii bikin takut. Are you in KL..? Be careful tomorrow...you know, the bersih thingy..hehe..

fazrulnoor said...

cara kau tulis blog sudah mcm si aki idop aki laban la

Yen said...

Aemy: masa tu mmg panik pun..but still under control la..klu tidak, confirm jd klam kabut semua nih..hehe. Sa stay d ruma ja ni aemy, mls la mau kuar..sana sini road block.

Fazrul: uii..dia tu idola smua blogger floor kita, ko tau ka ben.haha!

Abu Bagi said...

hi careless hahahahaha lucu baca cetry ko ni..boleh boleh macam tu..hahahaha

Yen said...

ABU: haiya..suda mau jd bro..mau buat cmna..haha.

Aki said...

cilaka punya fazrul.. ada juga dia menyemak sini.. tontolow punya budak.. Hahaha.. mantap la,makin meningkat sudah pengkomen tegar ko ni sa tengok.. Hahaha..

Yen said...

aki: haha..ko phm2 ja la dia.pengomen tegar? men hentam ja ni aki..mana bulih lawan ko blogger top.hehehe.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...