Jul 12, 2011

Movie di Hujung Minggu

Wassup!

Last weekend saya memburing satu hari ni di rumah, mau keluar pun takut terperangkap dalam traffic jam, banyak road block di KL ni..Ala,yang anu tu ba..BERSIH? CUCI? hehehe..jadi banyak la durang buat road block..haiiiya,.mo gao cho ah lei..
So, untuk mengisi masa lapang saya pun buat la movie marathon, actually saya banyak download movie tapi nda t'tinguk pun., teda masa bha. Movie yang saya tinguk adalah :

Movie 1 - Beastly
Movie 2 - Priest
Movie 3 - Unknown
Movie 4 - Due Date

Hehehe...sekarang ni saya pun mau buat review la kunun-kunun ni (ingat kamurang ja bulih buat review? saya pun bulih bha..haha)

Beastly
First, saya tinguk cerita Beastly, cerita ni agak ringan, simple dan slow. Cerita dia agak boring juga la..tapi kalau kamurang suka love story, mebi kamu suka la cerita ni. But honestly for me, that's all i can say, konsep ceritanya lebih kurang macam 'Beauty and The Beast' atau cerita yang ada putera katak tu..Hah, gitu la lebih kurang cerita dia.Ada saturang ensemboy ni kaya tapi sombong, berlagak dan suka pandang rendah sama urang, and one day dia kena sumpahan jadi bida@nda hansam. Then, dia kena cari urang yang bulih 'lebiu' dia dalam masa 1 tahun, sekiranya tidak berjaya, dia akan jadi bida@inda ensom untuk seumur hidupnya.



Overall Rating: 5.5 out of 10 (5/10) Okay



Priest
Cerita priest ni mengisahkan tentang peperangan yang tercetus di antara manusia dan vampire yang suda berlarutan berkurun-kurun lamanya. Selepas perang terakhir antara mereka, warrior priest punya anak buah ni di culik oleh vampire. Lepas tu of course la dia pun pegi cari kan, then dia pun berlawan la dengan vampire-vampire ni. Emm, overall storyline dia bulih tahan, tapi kurang berkembang. Climax ending dia pun tidak seberapa, simple, rasa macam gantung ja ni, sepatutnya durang bulih buat cerita ni jadi cerita perang yang thrill. Ala, mcm anu bah..LOTR ka..cerita-cerita Epic gitu la, but...sadly, durang tidak buat pun. Benda yang kita expect tu tidak kesampaian..hemm..apa bulih buat kan.



Overall Rating - 6 out of 10 (6/10) ---> Not Bad



Unknown
Plot cerita dia sangat menarik dan membuatkan anda tertanya-tanya, cerita tentang seorang ahli saintis@doktor yang terlibat dalam kemalangan sesampai seja dia di Berlin dan sebaik saja beliau keluar dari hostipal, ada urang telah menyamar jadi 'dia', urang tu guna nama yang sama, karier yang sama, ada memori yang sama. Even bini dia pun nda kenal dia..haha..teruk kan. Cerita ni memang twisted la, so kalau mau tengok cerita ni kena fokus, b'coz everything happened for a reason, cerita ni agak misteri la, storyline dia pun bagus ni, sangat sesuai di tinguk bersama keluarga tercinta di hujung minggu..hehe.



Overall Rating: 7.5 out of 10 (Good)



Due Date
Cerita mengisahkan tentang seorang lelaki segak (Peter) yang terserempak dengan seorang lagi lelaki yang buduh (Ethan) di airport dan disebabkan satu pekara si Peter ni terpaksa la tumpang si Ethan untuk kejar masa pigi ke California sebab bini dia mau bersalin, memang sakit hati o kalau travel dengan urang gini, tapi lawak ni..sebab si Ethan memang buduh..sangat..haha. Sampai si Peter pun bulih jadi terikut-ikut buduh. Mati la kalau urang begini betul-betul wujud di dunia ni..hahaha. Sepanjang si Peter ni travel la sama-sama si Ethan, banyak benda yang buduh, lucu, geram, bikin geli, yang berlaku. Kalau kamurang suka tinguk movie yang funny and light, this one is for you..ehehe.


Overall Rating: 7.5 out of 10 (Good)

Bah, itu sja la..see ya next time!

8 comments:

aemynadira said...

Whoa movie marathon! I've watched them except Beastly...it sounds interesting..nanti sy download la..hehe ^^

Yen said...

hehe..sori3..lambat reply pla, lma nda buka blog ni..sa ada kursus :)
bah,ok jg crita dia tu..ko p tingu la..sa takut ko t'pikat seja tu nti dgn hero dia tu (ensom kan) hehehe.

JAY-2 said...

balik2 anu jak yg ko ckp.....apa ko mau anu ka....hahahahaha

Yen said...

busku - cess..apa ko melucah d blog org ni busku..melucah d blog sndri la.haha.

Unknown said...

vote for unknown.. best!

Yen said...

lilies: yep! absolutely!

Anonymous said...

Suik ka tu beastly??? saya suka ni yg crta bgni ni..

Yen said...

evon: klu ko suka crita gini, mebi ko suka laitu beastly..as for me, crita dia not bad juga la.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...