Jun 29, 2011

Did You Ever Wonder?

Pernah ka kamu tertanya tanya, kenapa orang kerja di Call Center di bayar gaji yang mahal, padahal kerja diaorang bukan susah pun cuma sambut telefon dan jawab soalan dan layan karenah pelanggan. 
Baik la, saya bagi salah satu contoh perbualan pekerja Call Center bahagian I.T dan pelanggan.




Tech Support: "Saya mahu encik right-click dekat Desktop."
Pelanggan: "Ok."
Tech Support: "Ada keluar pop-up menu?"
Pelanggan: "Tiada pun."
Tech Support: "Ok. Right click sekali lagi. Ada nampak pop-up menu?"
Pelanggan: "Tiada."
Tech Support:: "Baik la encik. Boleh saya tahu apa yang encik buat dari tadi sampai sekarang?"
Pelanggan: "Sudah tentu, awak suruh saya taip 'click' jadi saya taip 'click' la." 



Pelanggan: "Saya sudah terima software update yang awak hantar, tapi kenapa saya masih dapat mesej error lagi?."
Tech Support:: "Encik sudah install update tu?"
Pelanggan: "Belum. Oh, kena install dulu ka?"


 
Pelanggan:: "Saya perlukan komputer ka untuk guna software kamu?"
Tech Support:: ?!%#$ 



Tech Support:: "Apa jenis komputer yang awak ada?"
Pelanggan: "Yang warna putih." 



 
Tech Support:: "Taip 'A:' di skrin command prompt."
Pelanggan: "Macam mana mau eja tu?"



Tech Support: "Apa yang ada di skrin cik sekarang?"
Palanggan: "Gambar patung teddy bear yang boyfriend saya belikan dari Hong Kong." 



Pelanggan: "Awak mesti baiki komputer saya. Saya perlu print document penting ni tapi komputer saya tidak mau on macam biasa."
Tech Support: "Apa yang dia tulis situ?"
Pelanggan: "Sesuatu pasal error dan non-system disk."
Tech Support: "Lihat komputer anda. Ada floppy disk di dalam ka?"
Pelanggan: "Tiada, tapi ada sticker tulis sini cakap Intel inside."
 


Tech Support:: "Apa yang tertulis di skrin sekarang?"
Pelanggan: "Dia tulis sini, 'Hit ENTER when ready'."
Tech Support:: "Lepas tu?"
Pelanggan: "Macam mana saya mau tau bila dia sudah ready?"
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...